wtorek, 20 lipca 2010

Kawa

Wcześniej niestety nie mogłam opublikować tego posta bo mieliśmy problem z netem. Ale upały na pewno powrócą i wtedy przepis jak znalazł ;) Ostatnio rozsmakowujemy się w kawie mrożonej. Przepis znalazłam w książce "Kuchnia Polska" Marka Łebkowskiego.
Kawa jest przepyszna trochę trzeba poświęcić czasu na przygotowanie ,ale warto -polecam


Tak wygląda kawka



A oto przepis: (dla 6 osób)
5 łyczek świeżo zmielonej kawy
2 jajka, 2 żółtka
4 łyżki cukru
500 ml mleka
1/2 laski wanilii

Kawę zalać 300ml wrzącej wody. Przykryć , przecedzić po 3 min. i ostudzić (ja zrobiłam w ekspresie do kawy)
Mleko zagotować z wanilią ( nie dodałam), wanilię wyjąć.
Żółtka i jajka ubić z cukrem na parze. Powoli wlewać mleko i ubijać aż masa zgęstnieje.
Naczynie z masą żółtkową włożyć do naczynia z zimną wodą i ostudzić. Ochłodzoną masę żółtkową połączyć z zimną kawą i wstawić do zamrażalnika na 2 godz.
Zamrożoną masę ubić mikserem i wstawić do zamrażalnika na 1 godz. Masa powinna być półpłynna. Można przybrać bitą śmietaną.

Gorąco polecam -pychotka


1 komentarz:

Dziękuję za każde słowo :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...