niedziela, 6 lutego 2011

Czekoladowa doskonałość


Od jakiegoś czasu szukałam przepisu na ciasto czekoladowe aby "pozbyć" się czekoladowych mikołajów, bombek, dzwoneczków itd. Aż wreszcie trafiłam na przepis na tej stronie i w ten weekend zrobiłam :) Nazywa się to "Ciasto czekoladowe doskonałe" i takie jest :)
Wyglądało tak



A przepis jest taki z małymi moimi modyfikacjami ;)

SPÓD:
150 g niesolonego masła
150 g połamanej na kostki ciemnej czekolady (użyłam czekoladowe mikołaje itd)
5 dużych jajek (dałam 6)
1 łyżka kakao
175 g drobnego cukru do wypieków (dałam cukier puder - następnym razem dam mniej)
MUS:
100 g niesolonego masła
100 g połamanej na kostki ciemnej czekolady deserowej (użyłam czekoladowe mikołaje itd)
3 duże jajka
2 łyżeczki kakao
115 g drobnego cukru do wypieków (dałam cukier puder - następnym razem dam mniej)
2 łyżeczki żelatyny w proszku, rozpuszczonej w 80 ml ciepłej wody

WYKONANIE
Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Formę z odpinaną obręczą o średnicy 20 - 23 cm (ja miałam formę większą 26cm) wysmarować masłem i wyłożyć papierem do pieczenia.
Spód:
• W rondelku z grubym dnem, ciągle mieszając rozpuścić masło z czekoladą. Jeśli nie masz takiego rondelka umieść czekoladę i masło w miseczce i zawieś ją na garnku z gotującą się wodą. Ostudzić. Zmiksować żółtka z kakao, dodać do ostudzonej czekolady i wymieszać.
• Mikserem ubić białka na sztywną pianę, dodawać partiami cukier i miksować przez 2 - 3 minuty, aż
piana będzie gęsta, sztywna i błyszcząca.
• Ubite białka wymieszać z masą czekoladową i wlać do przygotowanej formy, piec przez 25 - 30
min. Wyjąć z piekarnika i ostudzić w formie (ciasto opadnie, tworząc wgłębienie, które wypełnimy
musem). Nie wyjmować z formy.
Mus:
• Przygotowujemy podobnie jak powyżej, po wystudzeniu upieczonego spodu. W rondelku z grubym
dnem, ciągle mieszając rozpuścić masło z czekoladą. Ostudzić. Zmiksować żółtka z kakao, dodać do
ostudzonej czekolady i wymieszać. Mikserem ubić białka na sztywną pianę, dodawać stopniowo
cukier i miksować przez 2 - 3 minuty, aż piana będzie gęsta, sztywna i błyszcząca.
Ubite białka wymieszać z masą czekoladową oraz rozpuszczoną w wodzie żelatyną. Masę wylać na środek upieczonego spodu. Dekoracja z ciemniejszych smug na musie powstała z reszty masy czekoladowej. Ciasto przykryć, uważając, aby nie naruszyć delikatnego wierzchu musu czekoladowego. Wstawić do lodówki na minimum 4 godziny lub najlepiej na noc. Kroić gorącym nożem.

Ja wstawiłam ciasto do lodówki na całą noc.
A wcześniej zrobiłam numer po którym myślałam że ciasto nie wyjdzie. Robiłam ciasto z pomocą Jurka. Rozpuściłam czekoladę z masłem i odłożyłam na parapet żeby ostygło i żeby Jurek się do niej nie dorwał. No i dalej robiłam wszytko według przepisu. Wstawiłam ciasto do piekarnika i po 3 minutach spojrzałam na parapet ... na którym spokojnie leżała rozpuszczona czekolada.Chwila paniki i szybkie działanie - wyciągnęłam ciasto, wymieszałam z masą czekoladową i wstawiłam z duszą na ramieniu do piekarnika. Na szczęście jak widać na powyższym zdjęciu udało się :)
Przepyszne ciasto , bardzo czekoladowe :D





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każde słowo :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...