sobota, 9 czerwca 2012

Mecze i książki

Dzisiaj dzięki Euro nadrabiam zaległości.
Moje chłopaki jak na facetów przystało kibicują , a ja mam czas dla siebie :)
Wczoraj Jurek z Maksem i Tatą dzielnie kibicowali naszym. Poniżej część fotek z szaleństwa szalikowego :)
Ja nie powiem też byłam zainteresowana ,ale bardziej częścią artystyczną . Która wyszła bardzo interesująco.







A ja dzisiaj nadrabiam ze spokojem :)




Laborantki bez wody zaprosiły mnie do zabawy "Książkowe zauroczenie"
Zabawa polega na odpowiedzeniu na parę pytań z kręgu książek.
I tak poniżej postaram się na nie odpowiedzieć :

Jaki rodzaj książek czytasz najchętniej?

 Tak po prawdzie są to różne książki - często dotyczące filozofii życia, powieści sensacyjne, horrory, romance. Po prostu książka musi mieć coś co mnie zachwyci.


O jakiej porze dnia najchętniej czytasz?


Najchętniej wieczorem, albo po prostu kiedy mam czas. Przy dwójce dzieci to różnie bywa - bo niestety wieczorem często bywa że oczy po paru przeczytanych wersach same się zamykają. Pomimo chęci czytania.


Gdzie czytasz, w jakiej pozycji czytasz?


Fotel ,albo łóżko. Jeżeli to drugie to na leżąco - niezdrowo ale przyjemnie.


Jaką książkę ostatnio dostałeś/kupiłeś?


Ostatnio dostałam książkę P. Coelho "Alchemik" - lubię jego teksty. Niektórzy uważają ją za tanią filozofię , ale ja w niej odnajduję wiele prawd.


Co czytałaś ostatnio?
Ostatnio czytałam J. Gaarder "Świat Zofii" - rewelacyjna książka , przybliżająca filozofię  prostym językiem. Cieszę się że na nią trafiłam.


Co obecnie czytasz?
Obecnie czytam S. Kinga "Szkieletowa załoga" - ze względu na opowiadanie "Mgła" (wcześniej oglądałam film) . Na pewno opowiadania są zupełnie inne niż jego znane książki, ale warto przeczytać chociażby dla paru zdań opisujących prywatne życie autora.


Zaginasz rogi czy zakładka?


Najczęściej zaznaczam stronę tym co jest pod ręką , kartka, pocztówka itp.


Audiobooki, e-book?


Nie lubię jak ktoś mi czyta, jestem wzrokowcem muszę widzieć żeby w pełni sobie wyobrazić :)
E-booki nie za bardzo, szybko oczy się męczą i takie czytanie długo trwa. Poza tym nic nie zastąpi przewracania kartek - przynajmniej na razie.


Ulubione książki z dzieciństwa?


Oj jest ich sporo - przedstawię kilka ,ale i tak wiem że jak opublikuję post to na pewno sobie przypomnę o innych:


A. Lindgren "Dzieci z Bullerbyn"
K. May i jego powieści o "Dzikim Zachodzie"
A. Szklarski "Złoto Gór Czarnych' i seria przygód Tomka
F.Burnett "Mała księżniczka"
M. Musierowicz  i jej książki
E.Porter "Pollyanna"
M. Samozwaniec "Maria i Magdalena"


Postać, którą cenisz najbardziej?


Trudno jest mi wybrać jedną . Na pewno Mały Książę i za wyrwanie się ze swojego świata aby poszukiwać  i Winnetou za jego prawość , bohaterstwo - nie mogłam swego czasu przeczytać do końca książki. Gdy umierał ryczałam jak bóbr.


Książki, które pozostawiły po sobie wrażenie i chcesz do nich wracać?


Też tych książek jest sporo. Wymienię kilka.
Na pewno wywarły na mnie wrażenie książki P. Coelho i będę do nich wracać.
Spore wrażenie wywarła na mnie książka "Halo, Pan Bóg? Tu Anna" autor Fynn. Niesamowita książka o cudnym spojrzeniu na świat oczyma pięciolatki. Mistyczna książka.
I. Stone "Udręka i ekstaza" rewelacyjna książka, świetnie oddaje czasy Michała Anioła
I w sumie wcześniej wymienione książki też należą do tych do których będę wracać :)




I już teraz mam niedosyt że na pewno nie wymieniłam wszystkich... :)


Dziękuję za zaproszenie do zabawy . To było miłe przypomnienie książek z dzieciństwa. 
Zaproszenie do zabawy następnym osobom ,również wysyłam na maila :) Serdecznie zapraszam



2 komentarze:

  1. Laboratorium dziękuje za udział w zabawie. Laborantki podzielają Twoje zamiłowania beletrystyczne. Szczególnie A, która śmierć Winnetou przeżyła bardzo, bo pokochała go mocno swym nastoletnim sercem.
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również dziękuję :)
    Dokładnie podobne uczucia żywiłam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...